tirsdag 20. april 2010

Kong vinter, takk for denne gang

Søndag 18. april stengte Tryvann Vinterpark for sesongen. For meg markerer dette slutten på denne vinteren. Og litt av en vinter vi har hatt! Allerede rett før jul lavet det ned i Oslo. En dag i romjulen kavet jeg meg avgårde i bostavelig talt minimum 40 cm nysnø, som hadde kommet i løpet av natten. Sånt skjer bare på TV. Og i USA.
    Tryvann Vinterpark
Men jeg klager ikke. Overhodet ikke. Snømessig har dette vært den beste vinteren, som jeg kan huske, i løpet av mitt 18 år lange liv! For min del gikk det fra desember til april så alt for fort, uten at jeg fikk utnyttet all denne flotte snøen som jeg ville. Andre var kanskje like begeistret for den flotte vineteren, for eksempel gjengen som lagde facebook-gruppen Vi som overlevde istiden 2010! Når jeg tenker så kommer jeg på én hake. Hva FAEN søren skjedde med påsken? De dagene jeg var på fjellet var det bokstavelig talt snøstorm hver eneste dag. Say no more.

Nå når vinteren uansett er over, innrømmer jeg at jeg gleder meg som en unge til vi virkelig får merke sommeren.Det vil si når jeg kan tasse ut i shorts og t-skjorte på vei til skolen, halv 8 om morgenen. Og det uten å fryse. Deilig. Hvor deilig er det ikke at det allerede nå er lyst til nærmere 20.30? Hvis bare flyene kommer seg på vingene igjen nå, så tjuvstarter jeg sommeren med noen dager i Cannes om 3 uker.

Tilbake til skibakkene. For de som tilbringer litt tid i skiannlegg i løpet av vinteren er man nesten garantert å møte på noen tullinger. Han her overgår nok det meste. Anbefaler virkelig å se hele, den er epic. Makan til tulling(er).

#1 Skier Dad from Family Tree on Vimeo.

2 kommentarer: